سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۸

اخبار

آمادگی بهداشت و درمان آغاجاری برای مقابله با بیماری های تنفسی

با شروع فصل پاییز و بارش باران های پاییزی بیماری های تنفسی تشدید می شود و بار مراجعه مراکز درمانی به سرعت بالا می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ، با توجه به کاهش گرما و افزایش حساسیت ها و آبریزش ها و آغاز بارش های پاییزی ، مراکز درمانی این بهداشت و درمان با آمادگی کامل به استقبال هوای سرد و بیماری های تنفسی می روند

معمولا شروع فصل پاییز در مناطق گرم و خشک با آنفلوآنزا ، حساسیت های تنفسی و آبریزش های مکرر همراه است و اکثر مردم این روزها گرفتار آبریزش بینی و سوزش چشم های خود هستند.

 هر چند اکثر مردم با این بیماری ها و علائم آن آشنایی دارند اما به جهت فراگیر بودن و همه گیر بودن این مشکلات تنفسی به بعضی از نشانه های آنها اشاره می شود تا ارجاع بیماران به مراکز درمانی علمی تر و دقیق تر صورت گیرد.

این علائم هشدار دهنده شامل تنگی نفس و نشانه‌های دیسترس تنفسی، تغییر رنگ مخاط‌ها و گرایش به کبودی، خلط خونی یا رنگی ، درد یا احساس فشار در قفسه سینه یا شکم ، تغییر در وضعیت خلق و خو، سرگیجه ناگهانی و کاهش هوشیاری، تب شدید بیشتر از سه روز به‌ویژه همراه با حال عمومی بد ، کاهش فشار خون، استفراغ شدید یا مداوم و عود ناگهانی تب و سرفه شدید پس از بهبود می باشد.

باران های پاییزی هم که چند سالی است در خوزستان با تشدید بیماری های تنفسی همزاد شده است این مرکز را بر آن داشت تا تمهیدات لازم را برای کنترل این بیماری ها و کاهش آلام مردم بیندیشد.

آموزش کارکنان ، بیماران و مراجعین بخصوص در مورد رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست ها، تجهیز داروخانه ها به داروهای ضد حساسیت و سایر داروهای مرتبط ، تهیه ماسک و دستکش به تعداد لازم ، آماده کردن لوازم گرمایشی و افزایش سرانه پزشک و پرستار مخصوصا در ساعات شلوغ و  پرمراجعه از جمله اقداماتی هستند که این مرکز برای مقابله با سرما و عوارض آن در نظر گرفته است تا در ارائه خدمات مطلوب به بیماران و مراجعین محترم خللی وارد نشود.

خبر
خبر

 

 

۶ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۰۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۹۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید